٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان
avatar دانلود اپلیکیشن

استراتژی های بازاریابی 2


رایگان



در قسمت اول از این پست 17 استراتژی از 51 استراتژی را برای شما توضیح دادیم. در این قسمت نیز با 17 استراتژی بازاریابی دیگر آشنا خواهیم شد و در قسمت بعدی این پست 17 استراتژی باقیمانده را توضیح خواهم داد.

 

18. بازاریابی آفلاین Offline Marketing

با به کارگیری گسترده‌ی اینترنت، بسیاری از شرکت‌ها روش‌های جدیدی از ترکیب بازاریابی آفلاین با فناوری‌های جدید برای خلق تجارب مشتریان جذاب‌تر پیدا می‌کنند. شرکت کوکاکولا دستگاه‌های فروش اتوماتیکی را درست کرده است که مشتریان را دعوت می‌کنند محکم در آغوش‌شان بگیرند. این کار به گره زدنِ برند کوکاکولا با احساس ناب شادمانی دامن می‌زند، اما مشتریان را نیز به تجربه کردن محصول واقعی به صورت آفلاین دعوت می‌کند.

 

19. بازاریابی برون‌یابی یا مشتری در بیرون Outbound Marketing

بعضی وقت‌ها برای شرکت‌ها مهم است که مشتریان‌ بالقوه‌شان را از وجود خود آگاه کنند. با ایجاد فهرستی از مشتریان بالقوه یک شرکت می‌تواند دستیابی به گروه‌های هدف فردی‌‌اش را به منظور یافتن مشتریان جدید آغاز کند. وقتی مایکروسافت داشت نرم‌افزار حسابداری‌اش را می‌فروخت قبل از تلاش برای تماس با شرکت‌ها جهت یک ملاقات رودررو اغلب از بازاریابی برون‌یابی برای شناسایی مقصدهای بالقوه‌ استفاده می‌کرد.

 

20. بازاریابی مستقیم Direct Marketing

ارتباط مستقیم برقرار کردن با مشتریان و مشتریان بالقوه از طریق نامه، ایمیل، پیامک، آگهی روی کاغذهای کوچک و دیگر مواد تبلیغاتی.

 

21. بازاریابی درون‌یابی یا مشتری در داخل Inbound Marketing

شرکت‌ها اغلب با مشتریانی مواجه هستند که به دلایل گوناگون با آنها تماس می‌گیرند. این می‌تواند فرصت بی‌نظیری برای فروش محصولات و خدمات اضافی به آنها باشد که در حال حاظر ندارند. وقتی مشتریان کسب و کار برای چک کردن مانده‌های حساب‌شان تماس می‌گیرند، تعقیب بانکی کسب و کار اغلب این فرصت را به بار می‌آورد تا از آنها بپرسیم آیا به یک خط اعتباری، یا چندین و چند خدمت دیگری که بانک ارایه می‌دهد علاقمند هستند یا خیر.

 

22. بازاریابی اشانتیون Freebie Marketing

رایگان تبلیغات کنید، جایزه بدهید، یا محصولات و خدمات‌ فروخته شده به قیمت پایین‌تر را بفروشید تا فروش کالاها یا خدمات مرتبط دیگر را تقویت کنید.

 

23. بازاریابی خبرنامه ای Newsletter Marketing

یک روش جالب و سرگرم‌کننده برای تبلیغ کسب و کار نوشتن خبرنامه‌ای است که بر بعضی از چیزهایی که به درد اخبار می‌خورد و برای سازمان اتفاق افتاده است تاکید می‌کند. Motley Fool سالیان سال نگرش‌های سرمایه‌گذاری‌شان را با اجتماع‌شان به اشتراک گذاشته‌اند. این خبرنامه‌ها حس شمولیت و مشارکت با اعضا را ایجاد می‌کنند و برای رشد باورنکردنی‌شان عاملی کلیدی فراهم آورده است.

 

24. بازاریابی مقاله ای Article Marketing

در صنعت‌ها که در آنها تخصص بسیار ارزشمند تلقی می‌شود، مقالات می‌توانند ابزار قدرتمندی برای نشان دادن دانش و تخصص ارایه دهند. بعضی از نوآوری‌ها به شکل مقاله یا پژوهش‌نامه به اشتراک گذاشته می‌شوند که اطلاعات فنی لازم است به خریداران تخصصی انتقال داده شوند. Amazon.com بخشی از سایت‌اش را به پژوهش‌نامه‌ها در رابطه با دانش فنی در مورد پردازش ابری اختصاص داده است. این یک نوع بسیار پیچیده از بازاریابی برای خریداران تخصصی است.

 

25. بازاریابی محتوا Content Marketing

برای آموزش مشتریان بالقوه درباره‌ی محصولات و خدمات‌تان محتوا بنویسید و منتشر کنید. برای کسب و کارهای مناسب، این می‌تواند یک وسیله‌ی کارآمد برای تاثیر گذاشتن بر آنها باشد بدون استفاده از روش‌های فروش مستقیم.

 

26. بازاریابی نمایشگاه های تجاری Tradeshow Marketing

بسیاری از محصولات برای آن که خریداری شوند باید امتحان شوند. مشتریان بسیار کمی هستند که یک خودرو جدید را بدون انجامِ مقدار زیادی تحقیق و تستِ ابتدایی ماشین، خریداری کنند. نمایشگاه‌های تجاری گردهم‌آیی‌های صنعتی هستند که در آنها از مشتریان دعوت می‌شود تا نمونه‌ای از تمام آنچه یک صنعت قرار است ارایه دهد بیاورند. برای معرفی خطوط جدید تولیدش، شرکت فوردموتور هر ساله زمان زیادی را برای برپایی و انجام عملیات غرفه‌شان در نمایشگاه‌های اتومبیل مصرف‌کنندگان بین‌المللی صرف می‌کند. این نمایشگاه‌های تجاری اتومبیل به گزارشگران و مصرف‌کنندگان شانس این را می‌دهد که ماشین‌های دست اول را تجربه و آزمایش کنند.

 

27. بازاریابی جستجوی اینترنتی Search Marketing

امروزه، وقتی مصرف‌کنندگان سوالاتی دارند اغلب از دوستانشان نمی‌پرسند؛ یک راست به سر وقتِ گوگل می‌روند. در واقع، گوگل در پاسخ دادن به پرسش‌هایی که میلیون‌ها نفر روزانه برای یافتن پاسخ‌شان در این سایت جستجوی اینترنتی پیشرو جست‌وجو می‌کنند بسیار عالی عمل می‌کند. نیازی نیست برای دیدن قدرت بازاریابی موتورهای جست‌وجو، کسی به دوردست‌ها نگاه کند. سال‌های زیادی است که گوگل صنعت را شکل داده است و به صدها خرده‌فروش کمک کرده است که کسب و کارشان را رشد بدهند. درحالی که بسیاری از کسب و کارها سابقا در روزنامه‌های محلی تبلیغات می‌کردند، با کم و کم‌تر شدن مصرف کنندگانی که از کتاب راهنمای محلی مشورت می‌گیرند، این کانال به طرز فزاینده‌ای هر ساله ناکارآمدتر می‌شود.

 

28. بازاریابی مستقیم Direct Marketing

کالاها و خدمات‌تان را با استفاده از طیفی از ابزارهای دیجیتال شامل رایانه‌ها، گوشی‌های هوشمند، و تبلت‌ها تبلیغ کنید و ارتقا بدهید. بازاریابی اینترنتی روشی حیاتی در بازاریابی دیجیتالی است. وقتی که یک بازار هدف به روشنی شناسایی شد، کار کردن با USPS یا یک نامه‌بر حرفه‌ای که می‌داند مشتریان‌تان دقیقا کجا زندگی‌می‌کنند ممکن و میسر می‌شود.

بازاریابی مستقیم می‌تواند روشی موثر برای دستیابی به مشتریان درست در خانه‌شان، یعنی جایی که زندگی می‌کنند، باشد. درحالی که اغلب این شیوه جنبه‌ای منفی هم دارد(مصرف‌کنندگان نمی‌خواهند یک خروار نامه آرامش‌شان را بر هم بزند)، بسیاری از شرکت‌های فعال بازاریابی مستقیم را به خوبی اجرا می‌کنند. به عنوان مثال خرده‌فروش کاتالوگ، ال.ال. بین، برنامه‌های بازاریابی مستقیمی ایجاد کرد که مشتریان‌اش مشتاقانه منتظر دریافتش از سوی آنها بودند.

 

29. بازاریابی ویژه بازار Niche Marketing

یافتن یک ویژه بازار و پر کردن آن می‌تواند به عنوان رازِ رشد بازارهای بیش از حد شلوغ باشد. به عنوان مثال، کسب و کار کفش را در نظر بگیرید. در جهان تقاضای زیادی برای کفش وجود دارد و شرکت‌های پیشرو بسیاری برای برآوردنِ نیازهای مبرم کفش در بازار تکامل یافته‌اند. فضای کفش ممکن است شلوغ به نظر برسد، اما شرکت تولیدکننده‌ی کفشِ وَنز متوجه یک مشتری محروم شد: اسکیت‌باز. با تمرکز بر این بازار ویژه بازار ونز کسب و کار پر رونقی را توسعه داده است.

 

30. بازاریابی چکه‌ای Drip Marketing

بازاریابی چکه‌ای یک استراتژی ارتباطی است که به مرور زمان مجموعه‌ی پیش‌نوشته‌ای از پیام‌ها را به مشتریان یا مشتریان بالقوه می‌فرستد، یا “چکه چکه” ارسال می‌کند. این پیام‌ها اغلب شکل بازاریابی ایمیلی به خود می‌گیرند، هر چند از برون‌دادهای رسانه‌های دیگر نیز می‌شود استفاده کرد.

 

31. بازاریابی اجتماعات Community Marketing

درگیر کردن جمعی از مشتریان موجود در یک مکالمه‌ی پویا، صحبت از نیازها و خواسته‌های این گروه مشتریان خاص. به جای تمرکز بر ایجادِ تراکنش بعدی، بازاریابی اجتماع وفاداری بیشتر و سطوح بالاتری از تعاملات را در یک اجتماع برند موجود ارتقا می‌دهد. در اینجا نحوه‌ی تشکیل اجتماع برند را یاد بگیرید. بازاریابی جامعه می‌تواند به بازاریابی دهان به دهان نیز بینجامد.

 

32. بازاریابی رسانه‌‌های اجتماعی Social Media Marketing

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر فرصت منحصربفردی برای کسب و کارهای با تدبیر که مایل به سرمایه‌گذاری در مشارکت مشتری هستند ارایه می‌دهند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هنوز دوران طفولیتش را سپری می‌کند اما نسبتا به سرعت در حال رشد است. شرکت‌هایی مثل Southwest Airlines بخش‌هایی دارند متشکل از بیش از 30 نفر که مسیولیت اولیه‌شان این است که فعالانه در رسانه‌های اجتماعی با مشتریان مشارکت داشته باشند.

 

33. بازاریابی چند رسانه ای Cross-Media Marketing

تامین اطلاعات برای مشتریان از طریق کانال‌ها متعدد مثل ایمیل، نامه، وب‌گاه، و تبلیغات آنلاین و چاپ شده برای ارتقا چند رسانه‌ای کالاها و خدمات‌تان.

 

34. بازاریابی کسب و کار به کسب و کار B2B Marketing

بازاریابی کسب و کار به کسب و کار شیوه‌ای از بازاریابی افراد یا سازمان‌ها است(شامل کسب و کارهای تجاری، دولت‌ها، و دیگر موسسات). این شیوه به کسب و کارها اجازه می‌دهد کالاها یا خدمات‌شان را به شرکت‌ها یا سازمان‌های دیگری بفروشند که در عوض همان کالاها یا خدمات را بازفروشی می‌کنند، از آنها برای زیاد کردن کالاها یا خدمات‌شان استفاده می‌کنند، یا از آنها برای حمایت از عملیات داخلی‌شان استفاده می‌کنند. ماشین‌های کسب و کار بین‌المللی(IBM) یک بازاریاب معروفِ B2B است. کسب و کار IBM به خاطر اتخاذ یک شیوه‌ی بسیار هوشمندانه در بازاریابی محصولات‌شان در کسب و کارها و دولت‌های دیگرِ سرتاسر دنیا رشد کرده است.

نظرات

همین حالا به ما بپیوندید

ایجاد حساب کاربری